III Moduł
III zajęcia: Projektujemy grę „Kot w labiryncie”.
Nacobezu:
Znam wymiary sceny.
Potrafię sterować duszkiem za pomocą klawiatury.
Potrafię przesuwać duszka do tyłu (cofać).
Wiem, jaki warunek powinien być spełniony, aby kot poruszał się po polach labiryntu.
Realizację modułu III rozpoczęliśmy od przypomnienia
wymiarów sceny, aby uczniowie mogli w domu samodzielnie przygotować planszę
labiryntu. Następnie przeanalizowaliśmy scenariusz gry, w której kot szuka
wyjścia z labiryntu. Uczniowie zadecydowali, że duszek, będzie poruszał się za
pomocą klawiatury (strzałka w górę, w dół, w prawo w lewo). Jeśli kotek zderzy
się ze ścianą, cofnie się do miejsca poprzedniego i zagra dźwięk miauknięcia.
Jeśli dojdzie do wyjścia, zawoła trafiłem i wróci do miejsca, z którego
rozpoczął grę.
Niektórzy uczniowie dodali do gry myszki, które znikały po
zetknięciu z kotkiem. Nauczyli się dodawać licznik, który zliczał
znikające myszki.
Zajęcia wszystkim bardzo się podobały, uczniowie sprawdzali,
czy wszystkim udało się ułożyć z klocków grę.
Na uwagę zasługuje fakt, że uczniowie, którym wcześniej
udało się stworzyć grę z klocków, chętnie udzielali fachowych rad i wskazówek,
kolegom, którym nie działały skrypty. Okazało się, ze czasami drobna
podpowiedź, uwaga, po prostu pomoc koleżeńska, skutkowała działaniem gry.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz