Dla uczniów

Zadania po pierwszych zajęciach:

Umiejętność rysowania kwadratu i trójkąta wykorzystaj do zbudowania domku, dwóch domków.

Może zainspirują Was poniższe projekty, w których wykorzystałam: kwadrat i trójkąt.



Zadania po II zajęciach:

Spróbujcie wprowadzić do waszych gier dodatkowy element dla myszki. Może to być narysowany przez Was żółty ser. Zbadajcie, czy myszka dotyka koloru żółtego. Jeżeli tak, to myszka krzyczy: Wygrałam. 



http://scratch.mit.edu/projects/13989311/#fullscreen

Zadania po III zajęciach: 
Potraficie już sterować duszkiem za pomocą klawiszy klawiatury. Spróbujcie teraz po kliknięciu zielonej flagi ustawić bohatera w miejscu początkowym (w pierwszym górnym polu labiryntu), w taki sposób, by kotek poruszał nóżkami. Wykorzystajcie klocek, który poznaliście na poprzednich zajęciach: (Idź do x,y) oraz klocek następny kostium.

http://scratch.mit.edu/projects/14211669/#fullscreen


Zmieńcie wyjście w labiryncie, zastosuj polecenie dla sceny: następne tło.


http://scratch.mit.edu/projects/14894168/#fullscreen


Zadania po V zajęciach:

Do gry, którą stworzyliście na zajęciach:

http://scratch.mit.edu/projects/14893623/#fullscreen

Spróbujcie dodać:
  1. Tło sceny.
  2. Dźwięk, w momencie kiedy piłka dotknie paletki.
  3. Zmienną Prędkość, która będzie zmieniał się o 1 po każdym odbiciu piłeczki.
  4. Zmienną Licznik, po to, aby wskazywał liczbę odbić.

http://scratch.mit.edu/projects/14893716/#fullscreen

Zadania po VI zajęciach:


http://scratch.mit.edu/projects/15093427/#fullscreen


Zastanówcie się, jaki będzie algorytm zgadywania liczby w utworzonej grze?
Spróbujcie teraz jak najszybciej (w najmniejszej liczbie pytań) odgadnąć wylosowaną przez komputer liczbę.


Spróbujcie teraz do gry wprowadźcie warunek: Jeżeli liczba pytań będzie większa od 10, to zwróć uwagę, że jest: Za dużo prób. Może wtedy zastanowicie się jeszcze raz nad sposobem zgadywania liczby.


http://scratch.mit.edu/projects/12769869/#fullscreen


Spróbujcie wprowadzić do gry drugą postać. Zastanówcie się jak należałoby zmodyfikować skrypt, aby jedna postać zadawała pytania, a druga odpowiadała. 

http://scratch.mit.edu/projects/15091689/#fullscreen


Zadania po VII zajęciach:

Spróbujcie do gry wprowadzić stoper, który będzie mierzył czas w sekundach.
Wskazówka: wprowadź zmienną czas.

http://scratch.mit.edu/projects/15461245/#fullscreen

Spróbujcie ustawić kierunek poruszania się duszków w lewą stronę.

http://scratch.mit.edu/projects/15466601/#fullscreen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń