I edycja Mistrzów Kodowania


Jak bezpiecznie spędzić wakacje:
http://scratch.mit.edu/projects/23406536/#fullscreen



XI zajęcia
Projektujemy grę logiczną – zgadywanie liczby, którą wylosował komputer.
Na piątkowych zajęciach 6.06.2014 r. uczniowie projektowali grę polegającą na zgadywaniu liczby wylosowanej przez komputer – stworzony program powinien informować czy podana liczba jest mniejsza, czy większa od wylosowanej. Uczniowie przyswoili nowe pojęcie algorytm - lista kolejnych czynności, które należy wykonać, żeby uzyskać rozwiązanie.

http://scratch.mit.edu/projects/23300951/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23303780/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23305071/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23300934/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23374406/#fullscreen

X zajęcia
Scratchowy Dzień Dziecka - przekonajmy się o czym marzą dzieci:

http://scratch.mit.edu/projects/23096305/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23095864/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23095822/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23096415/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23095768/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23303929/#fullscreen

 http://scratch.mit.edu/projects/23302258/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/23304443/#fullscreen

 http://scratch.mit.edu/projects/23373863/#fullscreen

Dzisiaj tworzyliśmy historyjki obrazkowe dotyczące jednego z najstarszych kościołów w Lublinie, kościoła oo. Dominikanów, który zwany jest także Bazyliką Relikwii (Drzewa) Krzyża Świętego. Obecny kościół został zbudowany, z fundacji Kazimierza Wielkiego, patrona naszej szkoły w 1342 r. Świątynię otacza jedenaście kaplic.


http://scratch.mit.edu/projects/22914342/#fullscreen
Spacja - uruchamia skrypt. 
IX zajęcia

Scratchowe życzenia z okazji Dnia Mamy

http://scratch.mit.edu/projects/22784996/#fullscreen


  http://scratch.mit.edu/projects/22784860/#fullscreen 
http://scratch.mit.edu/projects/22784876/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/22785397/#fullscreen


VIII zajęcia
IV Moduł: Projektujemy grę „Kot zastawia pułapkę”.

Tak pracowali uczniowie projektując grę "Kot zastawia pułapkę".








Zobaczcie prace uczniów, które powstały podczas realizacji modułu czwartego. Dzisiaj uczniowie stworzyli grę, w której  Kotek – duszek zastawia pułapkę na myszkę i czeka, żeby ją złapać, a Myszka chce przechytrzyć Kotka. Zarówno Kotek jak  i Myszka są sterowane przez komputer. 


http://scratch.mit.edu/projects/21194893/#fullscreen


http://scratch.mit.edu/projects/21194457/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/21192606/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/21191394/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/21190806/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/21194028/#fullscreen


http://scratch.mit.edu/projects/12754258/#fullscreen

Bohaterem gry był również kot i pies:
http://scratch.mit.edu/projects/21193846/#fullscreen


VII zajęcia
III moduł: Projektujemy grę „Kot w labiryncie”.


http://scratch.mit.edu/projects/19949903/#fullscreen


http://scratch.mit.edu/projects/19950581/#fullscreen

Na zajęciach z III modułu projektowaliśmy grę „Kot w labiryncie”, w której kotek (duszek) porusza się za pomocą klawiatury (strzałka w górę, w dół, w prawo w lewo). Jeśli kotek zderzy się ze ścianą, cofnie się do miejsca poprzedniego i zagra dźwięk miauknięcia. Jeśli dojdzie do wyjścia, zawoła trafiłem i wróci do miejsca, z którego rozpoczął grę.
Wszyscy z zapałem tworzyli swoje gry, pomagali sobie, dzielili się pomysłami. Zobaczcie jakie były efekty pracy uczniów:

http://scratch.mit.edu/projects/19951501/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19952504/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19953386/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19954739/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19987734/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/20180094/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/20180069/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/20332726/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19986207/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/20334250/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/20333533/#fullscreen

VI zajęcia
Pory roku



Na dzisiejszych zajęciach uczniowie zastanawiali się, jakie są charakterystyczne cechy pór roku.  Wymieniali, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie w zależności od pory roku, specyficzne cechy pogody.






http://scratch.mit.edu/projects/20328800/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/21189454/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19628967/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/21192975/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/21193249/#fullscreen


http://scratch.mit.edu/projects/20328521/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19620656/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/20326293/#fullscreen


IV - V zajęcia

Projektujemy multimedialną kartkę wielkanocną.



Nacobezu:
Potrafię wykorzystać poznane na wcześniejszych zajęciach polecenia.
Potrafię zaprojektować własne tło i duszka.
Potrafię opracować scenariusz własnej kartki.
1.
http://scratch.mit.edu/projects/18930123/#fullscreen

Uczniowie na dwóch kolejnych piątkowych zajęciach projektowali kartki świąteczne wielkanocne. Każdy z uczniów otrzymał zadanie wykonania samodzielnie kartki świątecznej, na której pojawią się symbole Świąt Wielkanocnych, ale też i wiosenne. Uczniowie z wielkim zapałem przystąpili do tworzenia własnych duszków, wymyślali scenariusze gry. Pomagali sobie, jeżeli im jakiś skrypt nie działał. Modyfikowali. Tworzenie kartek bardzo wciągnęło wszystkich uczniów. Efekty pracy można obejrzeć poniżej:   
2.
http://scratch.mit.edu/projects/18357326/#fullscreen
3.
http://scratch.mit.edu/projects/18690811/#fullscreen
4.
http://scratch.mit.edu/projects/18357776/#fullscreen
5.
http://scratch.mit.edu/projects/18388170/#fullscreen
6.
http://scratch.mit.edu/projects/18640888/#fullscreen
7.
http://scratch.mit.edu/projects/18639892/#fullscreen
8.
http://scratch.mit.edu/projects/18690779/
9.
http://scratch.mit.edu/projects/18690757/#fullscreen
10.
http://scratch.mit.edu/projects/18690742/#fullscreen
11.
http://scratch.mit.edu/projects/18690724/#fullscreen
12.
http://scratch.mit.edu/projects/18690702/#fullscreen
13.
http://scratch.mit.edu/projects/18784992/#fullscreen
14.
http://scratch.mit.edu/projects/18785951/#fullscreen
15.
http://scratch.mit.edu/projects/18924437/#fullscreen
16.
http://scratch.mit.edu/projects/18925626/#fullscreen
17.
http://scratch.mit.edu/projects/18925758/#fullscreen
18.
http://scratch.mit.edu/projects/18925954/#fullscreen
19.
http://scratch.mit.edu/projects/18926552/#fullscreen
20.
http://scratch.mit.edu/projects/18929281/#fullscreen
21.
http://scratch.mit.edu/projects/19054938/#fullscreen
22.
http://scratch.mit.edu/projects/19240601/#fullscreen
23.
http://scratch.mit.edu/projects/19240688/#fullscreen
24.
http://scratch.mit.edu/projects/19240784/#fullscreen
25.
http://scratch.mit.edu/projects/19240851/#fullscreen
26.
http://scratch.mit.edu/projects/19240959/#fullscreen
27.
http://scratch.mit.edu/projects/19241136/#fullscreen
28.
http://scratch.mit.edu/projects/18507062/#fullscreen
29.
http://scratch.mit.edu/projects/19983485/#fullscreen
30.
http://scratch.mit.edu/projects/18928717/#fullscreen
31.
http://scratch.mit.edu/projects/18507957/#fullscreen
32.
http://scratch.mit.edu/projects/18587529/#fullscreen

III zajęcia


Podczas trzecich zajęć poświęconych programowaniu w Scratch tworzyliśmy kartki z okazji Dnia Kobiet. Uczniowie potrafią już dodawać i modyfikować duszka, zmieniać tło sceny, a także sterować duszkiem, tak, żeby uzyskać zamierzony efekt.  
Zobaczcie sami efekty pracy uczniów:


http://scratch.mit.edu/projects/19050310/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19051227/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19050389/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/19051085/#fullscreen


http://scratch.mit.edu/projects/19242869/#fullscreen



II moduł
14 lutego realizowaliśmy II moduł, podczas którego projektowaliśmy grę: „Kot goni mysz”. Uczniowie bardzo szybko poradzili sobie z grą "Kot goni mysz", zamiast kotka i myszki pojawił się również rekin i rybka.
Prace uczniów można obejrzeć w Studio SP 30 Lublin.

http://scratch.mit.edu/projects/18235839/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/18236408/#fullscreen


http://scratch.mit.edu/projects/18585632/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/18237554/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/18923260/#fullscreen


Uczniowie poznane klocki i instrukcje wykorzystali do zaprojektowania kartek walentynkowych. 
http://scratch.mit.edu/projects/17958871/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/17957375/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/18230292/#fullscreen




http://scratch.mit.edu/projects/17963607/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/17959243/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/18725784/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/18842159/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/18785079/#fullscreen

http://scratch.mit.edu/projects/17962226/#fullscreen


I moduł
Pierwsze zajęcia za nami, odbyły się w piątek 7 lutego 2014 r. Piątkowa grupa liczy 16 osób, przeważają uczniowie klas piątych i jedna dziewczynka z klasy czwartej. Zajęcia rozpoczęłam od zapoznania uczniów z interfejsem programu Scratch.  
Uczniowie dowiedzieli się, że mogą tworzyć prezentacje, animacje, gry, historyjki, w których występuje dźwięk, ruch, interakcja. Uczniowie zapoznali się z głównym bohaterem programu - duszkiem, który występuje na scenie. Dowiedzieli się, że podstawową postacią duszka jest kotek, który może przez nich zostać zmieniony na wybraną postać z galerii lub na postać narysowaną przez uczniów. Już na pierwszych zajęciach nauczyli się zmieniać i sterować duszkiem, zmieniać i dodawać własne tło, rysować duszkiem, zmieniać kolor i grubość pisaka. 
Uczniowie dowiedzieli się, że program Scratch działa w przeglądarce internetowej, wystarczy zarejestrować się na stronie programu Scratch. Program można również zainstalować na komputerze i wtedy nie trzeba mieć połączenia z Internetem. Wystarczy pobrać wersję instalacyjną programu ze strony http://scratch.mit.edu/, wybrać zakładkę Pomoc a następnie http://scratch.mit.edu/scratch_1.4/.


Uczniowie oprócz zadań przewidzianych w module wykazali się kreatywnością i zaprojektowali własne historyjki, animacje.
http://scratch.mit.edu/projects/17638707/#fullscreen

Klawisz k – rysuje kwadrat, p – prostokąt, t – trójkąt, s – sześciokąt:

Klawisz k – rysuje kwadrat, p – prostokąt, t – trójkąt:

http://scratch.mit.edu/projects/17640719/#fullscreen

Zielona flaga uruchamia skrypt:

http://scratch.mit.edu/projects/19241489/#fullscreen

Zielona flaga uruchamia skrypt:
http://scratch.mit.edu/projects/18923379/#fullscreen


Domki, zielona flaga uruchamia skrypt:

http://scratch.mit.edu/projects/19241355/#fullscreen



Historyjka obrazkowa:
http://scratch.mit.edu/projects/17960617/#fullscreen


Rysujemy duszkiem:


f -fioletowy
0-zielony
z-żółty
n-niebieski


http://scratch.mit.edu/projects/17849796/



Duszek rysuje, to co chcemy:

klawisz spacja- rozpoczyna rysowanie, strzałka w górę- zatrzymuje rysowanie, strzałka w dół- czyści kartkę, klawisze a, b, c, d, e, f, g, h- zmienia kolor pisaka

http://scratch.mit.edu/projects/17786875/#fullscreen

Zielona flaga uruchamia skrypt:
http://scratch.mit.edu/projects/16418723/#fullscreen


1 komentarz:

Łączna liczba wyświetleń