Zajęcia II: Projektujemy prostą grę „Kot goni mysz”.
Nacobezu:
Rozumiem scenariusz gry.
Znam różnicę w efekcie działania klocków w skrypcie: Ustaw w stronę <wskaźnik myszy>, Idź do <wskaźnik myszy>.
Potrafię sterować duszkiem za pomocą myszy komputerowej.
Potrafię ustawić współrzędne początkowe duszków (Idź do x,y).
Rozumiem scenariusz gry.
Znam różnicę w efekcie działania klocków w skrypcie: Ustaw w stronę <wskaźnik myszy>, Idź do <wskaźnik myszy>.
Potrafię sterować duszkiem za pomocą myszy komputerowej.
Potrafię ustawić współrzędne początkowe duszków (Idź do x,y).
Zajęcia rozpoczęliśmy od rejestracji na stronie http://scratch.mit.edu/. Następnie uczniowie
opublikowali swoje projekty, które wykonali na poprzednich zajęciach. Jak już
uporaliśmy się z zamieszczeniem prac, przeszliśmy do projektowania pierwszej
gry, której bohaterami był Kotek i Myszka. Uczniowie nauczyli się sterować
duszkiem za pomocą myszy komputerowej, wykorzystali do tego celu w skrypcie
klocek: Ustaw w stronę <wskaźnik myszy>.
Posiadacie już swoje konta, tym samym należycie do społeczności Scratcha. Pamiętajcie, żeby Wasze
projekty i komentarze na stronie http://scratch.mit.edu/,
były przyjazne i pełne szacunku, ponieważ Scratch jest społecznością ludzi z
całego świata i w każdym wieku.
Zapraszam do obejrzenia prac uczniów:
Uczniowie stworzyli też inne projekty:
Strzałka w prawo- uruchamia skrypt.
Strzałka w prawo- uruchamia skrypt.
Strzałka w prawo, w lewo - uruchamia skrypt.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz