Multimedialna kartka wielkanocna w Scratchu - konkurs dla uczestników koła
Kodujemy w 30 z CMI
Serdecznie zapraszam
wszystkich uczestników koła Kodujemy w 30 z Centrum Mistrzostwa Informatycznego
do wzięcia udziału w konkursie „Multimedialna
kartka wielkanocna” stworzona samodzielnie w programie Scratch.
Kryteria oceny prac:
- zgodność projektu z tematem,
- własny pomysł na kartkę wielkanocną,
- elementy dźwiękowe, elementy graficzne (duszki wykonane własnoręcznie w edytorze
grafiki scratch),
- skrypty i sposób działania programu,
- projekt musi być zapisany z rozszerzeniem *.sb3 według wzoru: imię_nazwisko_klasa.sb3
Na wykonanie pracy przewidziane są 4 godziny lekcyjne i jedna godzina lekcyjna
na modyfikację i przesłanie pracy w aplikacji Teams w utworzonym zadaniu do 22.04.2022
r. (piątek).
Przewidziane są nagrody za najlepsze prace a także za udział w konkursie.
Serdecznie zapraszam.
Prace uczniów:
Trzecia edycja Ogólnopolskiego Projektu Mistrzostwa
Informatycznego.
W roku szkolnym 2021/2022 Szkoła
Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie zakwalifikowała
się do trzeciej edycji Ogólnopolskiego Projektu Centrum Mistrzostwa
Informatycznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Celem
projektu jest aktywizacja młodzieży uzdolnionej informatycznie.
Chętni
uczniowie klas IV, VI, VII od 5 września 2021 r., uczestniczą w bezpłatnych
zajęciach Koła Kodujemy w 30 z Centrum Mistrzostwa Informatycznego,
prowadzonych przez panią Joannę Poniatowską, podczas których uczą się myślenia
algorytmicznego oraz programowania.
_________________________________________________________
https://view.genial.ly/5f836f194977856eccca3dc2?fbclid=IwAR2HI3xINTvs3HeCQFB5P6KUAihTJX2qah6YXIzpfJoK3gZhSjDMfY-1su0
Certyfikat - Europejski Tydzień Kodowania
Pani Joanna Poniatowska w ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego za przeprowadzenie zajęć w trakcie Europejskiego Tygodnia Kodowania otrzymała certyfikat i podziękowanie.
Europejski Tydzień Kodowania
W
tym roku w dniach 10‑25 października
2020 r. odbyła się ósma edycja Code Week, czyli Europejskiego Tygodnia
Kodowania.
Za
zajęcia zorganizowane i przeprowadzone przez p. Joannę Poniatowską w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania nasza
szkoła otrzymała cztery Certyfikaty.
Pierwsze
zajęcia odbyły się w dniu 13.10.2020 r. Podczas zajęć uczniowie klas IV, uczestnicy koła „Kodujemy
w 30 z Centrum Mistrzostwa Informatycznego”
wzięli udział w zajęciach kodowania blokowego rozwiązując zadania na
stronie code.org. Za przeprowadzone zajęcia otrzymaliśmy pierwszy Certyfikat.
Drugi Certyfikat Code Week 2020 dla SP 30 im. Króla Kazimierza
Wielkiego w Lublinie za zajęcia przeprowadzone w dniu 13 października 2020 r.
dla uczniów klas VI i VII, uczestników „Koła Kodujemy w 30 z Centrum
Mistrzostwa Informatycznego”. Uczniowie podczas zajęć kodowania poznali
aplikację Blockly, Lightbot, code.org.
Trzeci Certyfikat Code Week 2020 za zajęcia przeprowadzone w dniu 20.10.2020
r. podczas których uczniowie klas 4, uczestnicy Koła „Kodujemy w 30 z CMI” tworzyli
programy w środowisku programowania Scratch z wykorzystaniem instrukcji
warunkowych i iteracyjnych.
Czwarty Certyfikat Code Week 2020 za zajęcia przeprowadzone
w dniu 20.10.2020 r. dla uczniów klas VI i VII, uczestników Koła „Kodujemy w 30
z CMI”. Podczas zajęć uczniowie tworzyli programy w języku C++, w których
zastosowali instrukcje warunkowe.
Druga edycja Ogólnopolskiego Projektu Mistrzostwa Informatycznego.
15.09.2020 r.
W roku
szkolnym 2020/2021 Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie
zakwalifikowała się do drugiej edycji Ogólnopolskiego
Projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego współfinansowanego
ze środków Unii Europejskiej. Celem projektu jest aktywizacja młodzieży
uzdolnionej informatycznie.
Chętni uczniowie klas IV, VI, VII od 15 września 2020 r.,
uczestniczą w bezpłatnych zajęciach Koła Kodujemy w 30 z Centrum Mistrzostwa
Informatycznego, prowadzonych przez panią Joannę Poniatowską, podczas których
uczą się myślenia algorytmicznego oraz programowania.
Zajęcia koła Kodujemy w 30 z CMI dla
uczniów klas 4 odbywają się dwa razy w tygodniu:
wtorek od godz. 8.00 – 8.45,
środa od godz. 8.00 – 8.45.
Zajęcia koła Kodujemy w 30 z CMI dla
uczniów klas 6 i 7 odbywają się raz w tygodniu:
wtorek od godz. 14.25 – 16.00.
Więcej informacji
na stronie: https://cmi.edu.pl
Projektujemy grę „Kot w labiryncie”.
17.02.2020 r.
Nacobezu:
Znam wymiary sceny.
Potrafię sterować duszkiem za pomocą klawiatury.
Potrafię przesuwać duszka do tyłu (cofać).
Wiem, jaki warunek powinien być spełniony, aby kot poruszał się po polach labiryntu.
Warsztaty w Samsung Inkubator w Lublinie
Uczniowie SP 30 w Lublinie, uczestnicy koła Kodujemy w 30, w
dniu 11 lutego 2020 r. wzięli udział w dwugodzinnych warsztatach, które odbyły się z okazji
DBI 2020 w Samsung Inkubator na Politechnice Lubelskiej przy ul.
Nadbystrzyckiej 38A. Podczas warsztatów zostały omówione zagadnienia świadomego
budowania wizerunku w świecie online, funkcjonowania w sieci, konsekwencji działań
podejmowanych w świecie online. Na
podsumowanie warsztatów stworzyli zbiór porad, co zrobić, żeby ich wizerunek
w sieci był „fajny”?
Instalacja programu Scratch 3.6.0 - pierwsze kroki w programie.
Podczas zajęć w dniu 27 stycznia 2020 r. uczniowie pobrali program ze strony
https://scratch.mit.edu/ a następnie zainstalowali nową wersję programu na komputerach uczniowskich. Po uruchomieniu zapoznali się z interfejsem programu i utworzyli pierwszy program.
Taka niespodzianka
Podziękowanie i certyfikat za działania
przeprowadzone w 2019 r. w ramach
Europejskiego Tygodnia Kodowania przez p. Joannę Poniatowską:
“Dear Code Week 4 All challenge participant,
We are delighted to share with you today that you have
successfully completed the Code Week 4 All challenge.
It is our belief that the creation of alliances between teachers and
educators all over Europe is vital to bringing coding to more students across
Europe – and you have helped up move closer to this goal!
Thank you very much for helping us advance digital
literacy all over Europe! We hope to work together again in the 2020 edition of
EU Code Week, which will take place from 10-25 October.
Best wishes,
The EU Code Week Team"
16.12.2019
Godzina Kodowania z CMI - tworzymy multimedialne kartki
świąteczne – słodkie upominki, miła atmosfera, świąteczny nastrój - 9 grudnia 2019 r.
Potrafię wykorzystać poznane na
wcześniejszych zajęciach polecenia.
Potrafię zaprojektować własne tło i
duszka.
Potrafię opracować scenariusz
własnej kartki.
Potrafię wybrać instrument (pianino)
i utworzyć na scenie program grający wybraną kolędę.
Uczniowie naszej szkoły, uczestnicy koła Kodujemy w 30 z CMI, dołączyli do największej inicjatywy
edukacyjnej jaką jest Godzina Kodowania. Na
dwugodzinnych zajęciach w dniu 9 grudnia 2019 r. uczniowie tworzyli kartki
świąteczne z podkładem muzycznym. Uczniowie budowali skrypty grające prostą
kolędę. Główną atrakcją zajęć były słodkie upominki, które uczniowie otrzymali
w ramach grantu CMI. Zajęcia przebiegały
w bardzo miłej atmosferze, świątecznej atmosferze.
Tworzymy Quiz wiedzy w Scratchu
Podczas zajęć w dniu 2 grudnia 2019
r. uczniowie uczyli się tworzyć Quizy w programie Scratch.
Potrafię zaprojektować grę, podczas
której gracz:
będzie udzielał
odpowiedzi na ułożone przez siebie pytania,
komputer oceni,
czy odpowiedź jest prawidłowa czy błędna,
komputer zliczy
punkty i poda wynik.
Wykonujemy obliczenia w Scratchu, stosujemy zmienne i instrukcje warunkowe.
25
listopada 2019 r. uczniowie w języku Scratch tworzyli program, w którym działanie matematyczne było wybierane zależnie od naciśniętego klawisza. W programie zastosowali instrukcję warunkową jeżeli.
Wykonujemy obliczenia w Scratchu: Suma liczb
Podczas zajęć w dniu 18
listopada 2019 r. uczniowie przypomnieli co to jest algorytm,program. Dowiedzieli się, co to jest zmienna, dowiedzieli się, że należy określić nazwę zmiennej oraz w niektórych językach programowania typ zmiennej.
Następnie dowiedzieli się, w jaki sposób utworzyć zmienną w środowisku Scratch, w jaki sposób przypisać wartość bezpośrednio w programie lub wprowadzić wartość z klawiatury,
Tworzymy program: Parzysta - nieparzysta
Podczas zajęć w dniu 4
listopada 2019 r. uczniowie wykorzystali wiedzę i umiejętności z poprzednich
zajęć do stworzenia gry dydaktycznej Parzysta - nieparzysta, polegającej na przeciąganiu, w odtwarzaczu,
pojawiających się liczb (duszków) do odpowiednich zbiorów: Zbioru liczb parzystych i
zbioru liczb nieparzystych.
Uczniowie
zastosowali w programie funkcję „przeciągania w odtwarzaczu” a także instrukcję
warunkową.
Budujemy robota z klocków LegoWedo 2
Podczas zajęć w dniu 24 października 2019 r. w ramach CMI uczniowie budowali robota z klocków, a następnie tworzyli program sterujący w aplikacji LegoWedo2. Prezentowali działanie swoim koleżankom i kolegom, którzy w tym czasie modyfikowali w Scratchu swój pierwszy program pt. Akwarium.
Tworzymy program do rysowania figur geometrycznych
Kolejne
zajęcia w ramach Centrum Mistrzostwa Informatycznego odbyły się 21 i 28
października 2019 r.
Uczniowie tworzyli program do rysowania figur
geometrycznych:
Pierwszy duszek po naciśnięciu klawisza „k” narysuje
kwadrat i na zakończenie powie „Narysowałem kwadrat”, drugi duszek po
naciśnięciu klawisza „p” narysuje prostokąt i na zakończenie powie „Narysowałem
prostokąt”, trzeci duszek po naciśnięciu klawisza „o” narysuje okrąg i na
zakończenie powie „Narysowałem okrąg” a czwarty duszek po naciśnięciu klawisza
„t” narysuje trójkąt i na zakończenie powie „Narysowałem trójkąt”.
Code
Week 2019
W bieżącym roku szkolnym Europejski
Tydzień Kodowania trwał od 5–20 października 2019 roku.
W ramach Europejskiego Tygodnia
Kodowania uczniowie klas VI ze Szkoły Podstawowej nr 30 im. Króla Kazimierza
Wielkiego w Lublinie na zajęciach koła „Kodujemy w 30”, które odbyły się 7 października
2019 r., w ramach Centrum Mistrzostwa Informatycznego, poznali
pojęcie algorytmu oraz programu, a następnie stworzyli swój pierwszy programy w
środowisku Scratch.
Zajęcia pokazały, że uczniowie
potrafią:
- Dodać nowego
duszka z biblioteki, tworzyć samodzielnie duszki w edytorze grafiki.
- Konstruować
proste skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza.
- Kopiować
skrypty dla innych duszków.
- Dodawać i
modyfikować tło sceny.
Za
przeprowadzone zajęcia otrzymaliśmy pierwszy Certyfikat.
Drugi Certyfikat Code Week 2019 dla SP 30 w Lublinie za zajęcia
przeprowadzone przez p. Joannę Poniatowską w dniu 10 października 2019 r.
Uczniowie klas VI rozpoczęli przygodę z programowaniem od aktywności
offleinowych: kodowali i odkodowywali wyrazy, wykonywali zadania na macie a
następnie wykorzystali zestaw klocków LegoWedo2 do zbudowania i ożywienia
robota za pomocą programu sterującego utworzonego w aplikacji LegoWedo2.
Trzeci Certyfikat
Code Week 2019 dla SP 30 w Lublinie za zajęcia przeprowadzone przez p. Joannę
Poniatowską w dniu 17.10.2019 r. podczas których uczniowie tworzyli programy w
środowisku programowania Scratch z wykorzystaniem instrukcji warunkowych i
iteracyjnych.
Jesteśmy w CMI
Nasza szkoła, Szkoła Podstawowa
nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego, dzięki zaangażowaniu p. Joanny
Poniatowskiej, bierze udział w prestiżowym, ogólnopolskim projekcie Centrum
Mistrzostwa Informatycznego.
Celem
projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, tj. osób
prowadzących zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania informatyczne, a
także aktywizacji młodzieży uzdolnionej informatycznie, pobudzania kreatywności
oraz promowania współpracy zespołowej w ramach kół informatycznych.
Chętni uczniowie klas VI, od 7
października 2019 r., uczestniczą w bezpłatnych zajęciach z informatyki,
podczas których uczą się myślenia algorytmicznego oraz programowania.
Rekrutacja na zajęcia w ramach Centrum Mistrzostwa Informatycznego
I miejsce o Ogólnopolskim Konkursie #Klikaj Bezpiecznie
Miło nam poinformować, że drużyna w składzie: Szymon
Biszczak, Aleksandra Dziwulska, Wiktoria Konarska, Katarzyna Kowalczyk i
Maksymilian Miazek zdobyła I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie # Klikaj
Bezpiecznie. Drużyna stworzyła grę „Bezpieczny Internet” w środowisku
programistycznym Scratch zdobywając nagrody indywidualne i dla szkoły.
Gratulujemy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz