Kodujemy z CMI


Multimedialna kartka wielkanocna w Scratchu - konkurs dla uczestników koła Kodujemy w 30 z CMI

Serdecznie zapraszam wszystkich uczestników koła Kodujemy w 30 z Centrum Mistrzostwa Informatycznego do wzięcia udziału w konkursie „Multimedialna kartka wielkanocna” stworzona samodzielnie w programie Scratch.

Kryteria oceny prac:

- zgodność projektu z tematem,

- własny pomysł na kartkę wielkanocną,

- elementy dźwiękowe, elementy graficzne (duszki wykonane własnoręcznie w edytorze grafiki scratch),

- skrypty i sposób działania programu,

- projekt musi być zapisany z rozszerzeniem *.sb3 według wzoru: imię_nazwisko_klasa.sb3

Na wykonanie pracy przewidziane są 4 godziny lekcyjne i jedna godzina lekcyjna na modyfikację i przesłanie pracy w aplikacji Teams w utworzonym zadaniu do 22.04.2022 r. (piątek).

Przewidziane są nagrody za najlepsze prace a także za udział w konkursie.

Serdecznie zapraszam.

 Prace uczniów: 







Trzecia edycja Ogólnopolskiego Projektu Mistrzostwa Informatycznego.

 

W roku szkolnym 2021/2022 Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie zakwalifikowała się do trzeciej edycji Ogólnopolskiego Projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Celem projektu jest aktywizacja młodzieży uzdolnionej informatycznie.

Chętni uczniowie klas IV, VI, VII od 5 września 2021 r., uczestniczą w bezpłatnych zajęciach Koła Kodujemy w 30 z Centrum Mistrzostwa Informatycznego, prowadzonych przez panią Joannę Poniatowską, podczas których uczą się myślenia algorytmicznego oraz programowania. 

_________________________________________________________

https://view.genial.ly/5f836f194977856eccca3dc2?fbclid=IwAR2HI3xINTvs3HeCQFB5P6KUAihTJX2qah6YXIzpfJoK3gZhSjDMfY-1su0

 

 







Certyfikat - Europejski Tydzień Kodowania

Pani Joanna Poniatowska w ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego za przeprowadzenie zajęć w trakcie Europejskiego Tygodnia Kodowania otrzymała certyfikat i podziękowanie.



Europejski Tydzień Kodowania

W tym roku w dniach 10‑25 października 2020 r. odbyła się ósma edycja Code Week, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania.
Za zajęcia zorganizowane i przeprowadzone przez p. Joannę Poniatowską w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania nasza szkoła otrzymała cztery Certyfikaty.

Pierwsze zajęcia odbyły się w dniu 13.10.2020 r. Podczas zajęć  uczniowie klas IV, uczestnicy koła „Kodujemy w 30 z Centrum Mistrzostwa Informatycznego”  wzięli udział w zajęciach kodowania blokowego rozwiązując zadania na stronie code.org. Za przeprowadzone zajęcia otrzymaliśmy pierwszy Certyfikat.



Drugi Certyfikat Code Week 2020 dla SP 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie za zajęcia przeprowadzone w dniu 13 października 2020 r. dla uczniów klas VI i VII, uczestników „Koła Kodujemy w 30 z Centrum Mistrzostwa Informatycznego”. Uczniowie podczas zajęć kodowania poznali aplikację Blockly, Lightbot, code.org.


Trzeci Certyfikat Code Week 2020 za zajęcia przeprowadzone w dniu 20.10.2020 r. podczas których uczniowie klas 4, uczestnicy Koła „Kodujemy w 30 z CMI” tworzyli programy w środowisku programowania Scratch z wykorzystaniem instrukcji warunkowych i iteracyjnych.

Czwarty Certyfikat Code Week 2020 za zajęcia przeprowadzone w dniu 20.10.2020 r. dla uczniów klas VI i VII, uczestników Koła „Kodujemy w 30 z CMI”. Podczas zajęć uczniowie tworzyli programy w języku C++, w których zastosowali instrukcje warunkowe.

Druga edycja Ogólnopolskiego Projektu Mistrzostwa Informatycznego.
15.09.2020 r.
W roku szkolnym 2020/2021 Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie zakwalifikowała się do drugiej edycji Ogólnopolskiego Projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Celem projektu jest aktywizacja młodzieży uzdolnionej informatycznie.

Chętni uczniowie klas IV, VI, VII od 15 września 2020 r., uczestniczą w bezpłatnych zajęciach Koła Kodujemy w 30 z Centrum Mistrzostwa Informatycznego, prowadzonych przez panią Joannę Poniatowską, podczas których uczą się myślenia algorytmicznego oraz programowania. 

Zajęcia koła Kodujemy w 30 z CMI dla uczniów klas 4 odbywają się dwa razy w tygodniu:
wtorek od godz. 8.00 – 8.45,
środa od godz. 8.00 – 8.45.
Zajęcia koła Kodujemy w 30 z CMI dla uczniów klas 6 i 7 odbywają się raz w tygodniu:
wtorek od godz. 14.25 – 16.00.
Więcej informacji na stronie: https://cmi.edu.pl



Projektujemy grę „Kot w labiryncie”.
17.02.2020 r.
Nacobezu:
Znam wymiary sceny.
Potrafię sterować duszkiem za pomocą klawiatury.
Potrafię przesuwać duszka do tyłu (cofać).
Wiem, jaki warunek powinien być spełniony, aby kot poruszał się po polach labiryntu.



Warsztaty w Samsung Inkubator w Lublinie

Uczniowie SP 30 w Lublinie, uczestnicy koła Kodujemy w 30, w dniu 11 lutego 2020 r. wzięli udział w dwugodzinnych warsztatach, które odbyły się z okazji DBI 2020 w Samsung Inkubator na Politechnice Lubelskiej przy ul. Nadbystrzyckiej 38A. Podczas warsztatów zostały omówione zagadnienia świadomego budowania wizerunku w świecie online, funkcjonowania w sieci, konsekwencji działań podejmowanych w świecie online.  Na podsumowanie warsztatów stworzyli zbiór porad, co zrobić, żeby ich wizerunek w sieci był „fajny”?


Instalacja programu Scratch 3.6.0  - pierwsze kroki w programie.
Podczas zajęć w dniu 27 stycznia 2020 r. uczniowie  pobrali program ze strony https://scratch.mit.edu/ a następnie zainstalowali nową wersję programu na komputerach uczniowskich. Po uruchomieniu zapoznali się z interfejsem programu i utworzyli pierwszy program.


Taka niespodzianka

Podziękowanie i certyfikat za działania przeprowadzone w 2019 r.  w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania przez p. Joannę Poniatowską: 


“Dear Code Week 4 All challenge participant,
We are delighted to share with you today that you have successfully completed the Code Week 4 All challenge.
We would like to extend our warmest congratulations and thank you for playing a major part in making last year’s Code Week, the most successful edition yet.
It is our belief that the creation of alliances between teachers and educators all over Europe is vital to bringing coding to more students across Europe – and you have helped up move closer to this goal!
Thank you very much for helping us advance digital literacy all over Europe! We hope to work together again in the 2020 edition of EU Code Week, which will take place from 10-25 October. 
Best wishes, 
The EU Code Week Team"



16.12.2019
 
 

12.12.2019



Godzina Kodowania z CMI - tworzymy multimedialne kartki świąteczne – słodkie upominki, miła atmosfera, świąteczny nastrój - 9 grudnia 2019 r.


Potrafię wykorzystać poznane na wcześniejszych zajęciach polecenia.
Potrafię zaprojektować własne tło i duszka.
Potrafię opracować scenariusz własnej kartki.
Potrafię wybrać instrument (pianino) i utworzyć na scenie program grający wybraną kolędę. 

Uczniowie naszej szkoły, uczestnicy koła Kodujemy w 30  z CMI, dołączyli do największej inicjatywy edukacyjnej jaką jest Godzina Kodowania. Na dwugodzinnych zajęciach w dniu 9 grudnia 2019 r. uczniowie tworzyli kartki świąteczne z podkładem muzycznym. Uczniowie budowali skrypty grające prostą kolędę. Główną atrakcją zajęć były słodkie upominki, które uczniowie otrzymali w ramach grantu CMI.  Zajęcia przebiegały w bardzo miłej atmosferze, świątecznej atmosferze.



Tworzymy Quiz wiedzy w Scratchu

Podczas zajęć w dniu 2 grudnia 2019 r. uczniowie uczyli się tworzyć Quizy w programie Scratch.

Potrafię zaprojektować grę, podczas której gracz:
będzie udzielał odpowiedzi na ułożone przez siebie pytania,
komputer oceni, czy odpowiedź jest prawidłowa czy błędna, 
komputer zliczy punkty i poda wynik.

 


Wykonujemy obliczenia w Scratchu, stosujemy zmienne i instrukcje warunkowe.
25 listopada 2019 r. uczniowie w języku Scratch tworzyli program, w którym działanie matematyczne było wybierane zależnie od naciśniętego klawisza. W programie zastosowali instrukcję warunkową jeżeli.
 

Wykonujemy obliczenia w Scratchu: Suma liczb
Podczas zajęć w dniu 18 listopada 2019 r. uczniowie przypomnieli co to jest algorytm,program. Dowiedzieli się, co to jest zmienna, dowiedzieli się, że należy określić nazwę zmiennej oraz w niektórych językach programowania typ zmiennej.
Następnie dowiedzieli się, w jaki sposób utworzyć zmienną w środowisku Scratch, w jaki sposób przypisać wartość bezpośrednio w programie lub wprowadzić wartość z klawiatury,

Tworzymy program: Parzysta - nieparzysta
Podczas zajęć w dniu 4 listopada 2019 r. uczniowie wykorzystali wiedzę i umiejętności z poprzednich zajęć do stworzenia gry dydaktycznej Parzysta - nieparzysta, polegającej na przeciąganiu, w odtwarzaczu, pojawiających się liczb (duszków) do odpowiednich zbiorów: Zbioru liczb parzystych i zbioru liczb nieparzystych.

Uczniowie zastosowali w programie funkcję „przeciągania w odtwarzaczu” a także instrukcję warunkową.


Budujemy robota z klocków LegoWedo 2
Podczas zajęć w dniu 24 października 2019 r. w ramach CMI uczniowie budowali robota z klocków, a następnie tworzyli program sterujący w aplikacji LegoWedo2. Prezentowali działanie swoim koleżankom i kolegom, którzy w tym czasie modyfikowali w Scratchu swój pierwszy program pt. Akwarium.

Tworzymy program do rysowania figur geometrycznych
Kolejne zajęcia w ramach Centrum Mistrzostwa Informatycznego odbyły się 21 i 28 października 2019 r.
Uczniowie tworzyli program do rysowania figur geometrycznych:
Pierwszy duszek po naciśnięciu klawisza „k” narysuje kwadrat i na zakończenie powie „Narysowałem kwadrat”, drugi duszek po naciśnięciu klawisza „p” narysuje prostokąt i na zakończenie powie „Narysowałem prostokąt”, trzeci duszek po naciśnięciu klawisza „o” narysuje okrąg i na zakończenie powie „Narysowałem okrąg” a czwarty duszek po naciśnięciu klawisza „t” narysuje trójkąt i na zakończenie powie „Narysowałem trójkąt”.
 

Code Week 2019

W bieżącym roku szkolnym Europejski Tydzień Kodowania trwał od 5–20 października 2019 roku.
W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie klas VI ze Szkoły Podstawowej nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie na zajęciach koła „Kodujemy w 30”, które odbyły się 7 października 2019 r., w ramach Centrum Mistrzostwa Informatycznego,
poznali pojęcie algorytmu oraz programu, a następnie stworzyli swój pierwszy programy w środowisku Scratch. 

Zajęcia pokazały, że uczniowie potrafią:
- Dodać nowego duszka z biblioteki, tworzyć samodzielnie duszki w edytorze grafiki.
- Konstruować proste skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza.
- Kopiować skrypty dla innych duszków.
- Dodawać i modyfikować tło sceny.
 
Za przeprowadzone zajęcia otrzymaliśmy pierwszy Certyfikat.

Drugi Certyfikat Code Week 2019 dla SP 30 w Lublinie za zajęcia przeprowadzone przez p. Joannę Poniatowską w dniu 10 października 2019 r. Uczniowie klas VI rozpoczęli przygodę z programowaniem od aktywności offleinowych: kodowali i odkodowywali wyrazy, wykonywali zadania na macie a następnie wykorzystali zestaw klocków LegoWedo2 do zbudowania i ożywienia robota za pomocą programu sterującego utworzonego w aplikacji LegoWedo2.

Trzeci Certyfikat Code Week 2019 dla SP 30 w Lublinie za zajęcia przeprowadzone przez p. Joannę Poniatowską w dniu 17.10.2019 r. podczas których uczniowie tworzyli programy w środowisku programowania Scratch z wykorzystaniem instrukcji warunkowych i iteracyjnych.


Jesteśmy w CMI

Nasza szkoła, Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego, dzięki zaangażowaniu p. Joanny Poniatowskiej, bierze udział w prestiżowym, ogólnopolskim projekcie Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, tj. osób prowadzących zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania informatyczne, a także aktywizacji młodzieży uzdolnionej informatycznie, pobudzania kreatywności oraz promowania współpracy zespołowej w ramach kół informatycznych.
Chętni uczniowie klas VI, od 7 października 2019 r., uczestniczą w bezpłatnych zajęciach z informatyki, podczas których uczą się myślenia algorytmicznego oraz programowania.


Rekrutacja na zajęcia w ramach Centrum Mistrzostwa Informatycznego


I miejsce o Ogólnopolskim Konkursie #Klikaj Bezpiecznie

Miło nam poinformować, że drużyna w składzie: Szymon Biszczak, Aleksandra Dziwulska, Wiktoria Konarska, Katarzyna Kowalczyk i Maksymilian Miazek zdobyła I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie # Klikaj Bezpiecznie. Drużyna stworzyła grę „Bezpieczny Internet” w środowisku programistycznym Scratch zdobywając nagrody indywidualne i dla szkoły.  Gratulujemy!
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń